27 Ekim 2013 Pazar

Kimsenin Ölmediği Bir Günün Ertesiydi
"Kimsenin Ölmediği Bir Günün Ertesiydi" sırf adı dolayısıyla bile beni çeken bir oyun oldu geçen seneden beri gitmek isteyip bir türlü fırsat bulamadığım oyuna geçen hafta gitme şansına eriştim:) Öncelikle konusundan bahsetmek istiyorum Sumru Yavrucuk "Umut" isminde transeksüel bir bireyi canlandırıyor, bireyin hayatı, kendini keşfetme süreci, bu süreçten sonra yaşadıkları vs metin konusu bakımından biraz klişe olsa da Sumru Yavrucugun oyunculugu o kadar kusursuz ki metindeki klişelerin bir önemi kalmıyor.Bazı şakalara gerçekten gülüp bazı sahnelerde sizi gerçekten hüzünlendiriyor, düşündürüyor, duygulandırıyor belki ağlatıyor  kısacası  Sumru Yavrucuk oynuyor siz yaşıyorsunuz. Açıkcası Sumru Yavrucuk dan böyle bir oyunculuk performansı beklemiyordum bunun nedeni onu daha önce bir tiyatro oyununda izlememiş olmam olabilir oynadığı dizilerde de gerçekten çok yetenekli fakat tiyatroda bambaşka sırf oyunculuk için bile izlenebilecek bir oyun "Kimsenin Ölmediği Bir Günün Ertesiydi". Sumru Yavrucuk bu oyunla dört  tane "Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Ödülü" nü almış ve kesinlikle hak ediyor.

Tiyatro…Tiyatro Dergisi 2013 Tiyatro Ödülleri – Yılın Kadın Oyuncusu Adayı – Sumru Yavrucuk

2011–2012 TEB Yılın Kadın Oyuncusu Ödülü – Sumru Yavrucuk

2013 Afife Tiyatro Ödülleri – Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Ödülü – Sumru Yavrucuk

Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri – Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Ödülü – Sumru Yavrucuk

Yeni Tiyatro Dergisi – Yılın Başarılı Kadın Oyuncusu Ödülü – Sumru Yavrucuk  

 Onun dışında mekandan bahsetmek gerekirse biraz Kumbacı50 yi ilk defa gördüm. Sahne ya da perde diye bir şey yok salon 60 kişilik gayet samimi bir ortam var. Koltuk düzeni  her oyuna göre değişiyormuş mesela bazı oyunlarda U şeklinde oluyor. Mutlaka gidip izlemenizi tavsiye ediyorum kesinlikle buna değiyor.

 

4 yorum:

  1. daha önce Sumru Yavrucuk izlemediğin içindir , performansını fazla bulma , standardı bu , Zaten tiyatroyu her zaman daha iyi çıkarırlar , para için diziler diye söyleyenlerden kendisi de , bu oyunu için de bir röportajında "en keyif aldığım oyunlardan biri" diye bahsetmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten tiyatroyu her zaman daha iyi çıkarırlar derken? Birçok oyuncu için böyle bir şeyin söz konusu olmadığını düşünüyorum. Türkiyedeki oyunculuk performanslarına göre bence gerçekten çok sahici, etkileyici bir performansı vardı.

      Sil
  2. tiyatro seyretmek önemli benim için bulunduğum şehirde daha fazla seyredebilmek dileğiyle

    YanıtlaSil